Onnatuurlijk: klachtenafhandeling bij UPC



'Blamondster', Marten Docter, 2006


UPC (internet en telefoon) ligt er voortdurend af. Als een kwijlende hond lig ik dan, de bank waarachter het ding ligt omklemmend, naar de groene ledjes van de modem te staren in de hoop dat er toch zoiets als telekinese bestaat, al ben ik tegen magie. Als het een tv was dan had ik er zeker een dreun op gegeven, maar ondanks mijn primitieve wensfantasieƫn weet ik op een rationeel niveau dat waar een dreun op een tv nog weleens uitkomst wil bieden, dat in het geval van een modem, die slechts braaf een hoop nulletjes en eentjes doorgeeft die hij van verre krijgt doorgestuurd, niet veel zal helpen. Als ik UPC bel vertelt een opgenomen vrouwelijke stem me dat er een storing is in mijn woongebied.
Zelfs de afhandeling van klachten is geautomatiseerd. Hoe kunnen wij terugslaan?! We zeggen ons abonnement op, zo gauw mogelijk! Dat zullen ze voelen! Of hebben ze zelfs hun pijn geautomatiseerd?!
Natuurlijk. .

-On
natuurlijk.

(Afbeelding: 'Blamondster', Marten Docter 2006)

posted by Marten @ 4:39 AM;

0 Comments:

Post a Comment

<< Home